Uluslararası kara yolu taşımacılığı içinde sürücülerin en başta kendileri olmak üzere yolcuların ve taşınan malların güvenliği amacıyla Uluslararası Çalışma Örgütü tarafından Avrupa Anlaşmasıyla mola ve çalışma sürelerine belirli düzenlemeler getirilmiştir.
Çalışma Örgütü'nün aldığı bu kararlar hangi durumlarda geçerli değildir :
Öncelikle bu düzenlemeler ulusal sınırlar içinde seyreden araçlar için geçerli değildir.Buna ilaveten anlaşma maddeleri 3.5 tonu geçmeyen römork ve yarı römorklarda, 50 kilometreden az yol alacak araçlarda, 10 kişi ve üstü yolcu alan yolcu araçlarında,kamu düzenini sağlayan polis, hasta taşıma ,tahliye kurtarma ve itfaiye gibi araçlarda geçerli değildir.
Uluslararası taşımacılıkta mola ve dinlenme süreleri:
Sürücüleri uluslararası güzergahlarda kaç saat sürüş yapmaları gerektiği,alacakları molalar ve günlük dinlenme süreleri kanunlarla belirlenmiştir.Günlük sürüş süresi 9 saati geçmemelidir. 4 ila 5 saat taşıt kullanmış bir sürücü en az 45 dakikalık bir mola vermelidir.Bu mola süresince sürücü başka hiç bir işle meşgul olmamalıdır ; mola konusunu belirleyen madde uyarınca bekleme süresi ,feribotta yahut trende ise geçen süre bu başka iş olarak kabul edilmez.Haftalık çalışma süresi 56 saat olarak belirlenmiş olup ardışık iki hafta boyunca 90 saat aşılmamalıdır.24 süre içinde sürücü kesintisiz en az 11 saatlik günlük dinlenme süresi kullanmalıdır.Bu dinlenme süresi bir tanesi en az 8 saat olacak şekilde parçalı olarak kullanılabilir.Eğer araçta ranza yoksa dinlenme süresince taşıt hareket etmemelidir. Araçta eğer 2 şoför varsa 30 saatlik süre içinde bir şoförün en az 8 saat dinlenmiş olması gerekmektedir.
Bu dinlenme kuralları kamyon,otobüslerde takograf cihazının yardımıyla takip edilir.Uzun mesafe seyreden araçların şoförlerinde eklem ,bel ve boyun ağrıları ortaya çıkabileceğinden ve uzun süre uykusuz kalmak ve dikkat dağınıklığı trafikte bir çok tehlikelere yol açabileceğinden bu mola ve dinlenme süreleri hakkındaki uyarılara riayet etmek büyük önem taşımaktadır.