Uluslararası kara yolu taşımacılığında sürücülerin en başta kendileri olmak üzere yolcuların ve taşınan malların güvenliği amacıyla Uluslararası Çalışma Örgütü tarafından Avrupa Anlaşmasıyla mola ve çalışma sürelerine belirli düzenlemeler getirilmiştir.
Öncelikle bu düzenlemeler ulusal sınırlar içinde seyreden araçlar için geçerli değildir.Buna ilaveten anlaşma maddeleri 3.5 tonu geçmeyen römork ve yarı römorklarda, 50 kilometreden az yol alacak araçlarda, 10 kişi ve üstü yolcu alan yolcu araçlarında,kamu düzenini sağlayan polis, hasta taşıma ,tahliye kurtarma ve itfaiye gibi araçlarda geçerli değildir.
Sürücüleri uluslararası
güzergahlarda kaç saat sürüş yapmaları gerektiği,alacakları molalar ve
günlük dinlenme süreleri kanunlarla belirlenmiştir.Günlük sürüş süresi 9
saati geçmemelidir. 4 ila 5 saat taşıt kullanmış bir sürücü en az 45 dakikalık
bir mola vermelidir.Bu mola süresince sürücü başka hiç bir işle meşgul olmamalıdır
; mola konusunu belirleyen madde uyarınca bekleme süresi ,feribotta yahut
trende ise geçen süre bu başka iş olarak kabul edilmez.Haftalık çalışma süresi 56 saat olarak belirlenmiş olup
ardışık iki hafta boyunca 90 saat aşılmamalıdır.24 süre içinde sürücü kesintisiz en az 11 saatlik günlük
dinlenme süresi kullanmalıdır.Bu dinlenme süresi bir tanesi en az 8 saat olacak
şekilde parçalı olarak kullanılabilir.Eğer araçta ranza yoksa dinlenme
süresince taşıt hareket etmemelidir. Araçta eğer 2 şoför varsa 30 saatlik süre
içinde bir şoförün en az 8 saat dinlenmiş olması gerekmektedir.
Bu dinlenme kuralları
kamyon,otobüslerde takograf cihazının yardımıyla takip edilir.Uzun mesafe
seyreden araçların şoförlerinde eklem ,bel ve boyun ağrıları ortaya
çıkabileceğinden ve uzun süre uykusuz kalmak ve dikkat dağınıklığı trafikte bir
çok tehlikelere yol açabileceğinden bu mola ve dinlenme süreleri hakkındaki
uyarılara riayet etmek büyük önem
taşımaktadır.