Ayrı bir
uzmanlık gerektirdiği gibi ayrı bir yatırım yapılmasını da gerektiren ro-ro
taşımacılık özel olarak yapılan ve ro-ro gemisi adı verilen büyük deniz taşıtları ile yapılır. Ro-Ro gemileri hem
yük esnekliğine hem de kolaylıkla revize edilebilme özelliğine sahiptirler.
Çoğunlukla yarı
römorklar çekicileriyle birlikte gemiye binerler. Ancak bazen daha ekonomik
olması nedeni ile sadece römork gemiye yüklenir ve varış limanında bir başka
çekici römorku karşılayarak birlikte yola devam ederler.
Geminin kaç adet
araç alabileceği doğrudan uzunluğuna ve metreküp hacmine bağlıdır. Ancak örnek
vermek gerekir ise ro-ro gemileri 100 metreden başlayıp 285 metre uzunluğa
kadar çıkabilmektedirler. Örneğin 100 metre uzunluğunda 19 metre genişliğinde
bir ro-ro gemisine 52 adet tır sığabilmektedir.
Ro-ro taşımacılığın avantajı sağladığı pratiklik ve çabukluktur. Fabrika çıkışında bir kez yüklenen mallar bir daha yüklenmek zorunda kalmamaktadır. Böylece hem tahliye hem de yükleme çabukluğu nedeni ile mallar limanlarda oyalanmamakta, liman giderleri önemli ölçüde azalmaktadır. Ayrıca bu gemilerin süratlerinin yüksek oluşu ve limanlarda çok beklemeden hemen sefere çıkmaları da bir diğer avantajlarıdır.
Şoförlerin daha az
yorulduğu kesindir. Hatta yurt dışında kalış süreleri kısaldığı için vize sorunları
da azalır. Dahası yurt dışına çıkışta gereken ve kısıtlı sayıda alınabilen
karayolu geçiş belgelerinin fazla harcanmasını ve sınırlarda gereksiz
kuyruklarda beklemeyi de önler.