Kuru dökme yük herhangi bir kaba konmadan yığınlar taşınabilecek yükleri ifade eder. Duru dökme yükler: Tahıllar, kömür, çimento, gübre, un, kireçtaşı vs dir. Sıvı dökme yükler ise petrol ürünleri, sıvı yağlar, kimyasal maddeler, sıvı ürünler (şarap, bira, süt, su vb) dır. Dökme yük genelde endüstriyel üretim için taşınan yükleri ifade eder.
Kuru dökme yük paketli ürünleri taşımak ya da konteyner ile taşımaktan daha ekonomiktir. Dökme kuru yüklerin yükleme ve boşaltma işlemleri daha az zaman aldığından kuru yük gemilerinin daha fazla sefer yapma olanağı olur. Bu faktör de kuru dökme yük taşımacılığının daha ekonomik olmasında etkilidir.
Dökme yük piyasasında en çok taşınan ürünler değerlendirildiğinde ilk basamakta ham petrol ve petrol ürünleri olduğu görülür, tahıllar ikinci sırada, üçüncü sırada ise metal filizleri yer alır. Ama endüstriyel üretimin artmasıyla birlikte metal filizleri taşımacılığı ikinci sıraya doğru yükselişte geçmiş durumda.
Kuru dökme yük piyasası dalgalı piyasalara dâhildir. Bunun nedenleri ise daha çok endüstriyel üretime ve yatırım kararlarına bağlıdır. Yatırım kararlarına orantılı olarak yıllar içinde dalgalanmak göstermektedir. Özellikle ham petrol ürünlerinde ki fiyat artışları da taşınan tonajın düşmesine sebep olan etkenler arasındadır. Tahıllar söz konusu olduğunda yine yıllara göre kuraklık ya da üretim fazlası olması durumuna göre dalgalanma göstermektedir. Dökme yük taşımacılığı ülkeler arası siyasi ilişkilere ve bu ilişkiler nedeniyle oluşan ticari faaliyetlere de göre de dalgalanma gösterir.
2013 yılında yapısal nedenler ekonomik nedenler ve dökme yük taşıma rotalarının değişmesine bağlı olarak bir kiriz içerisinde olan sektör yükselme trendine girmiş olmakla beraber sektörün 2020 yılına kadar sorunlarını ortadan kaldırabileceğine dair iyimser tahminler yapılmıyor.