Konvansiyonel yük taşımacılığı, dökme katı yükler, dökme
sıvı yükler, proje kargo yükleri gibi konteynırlarda taşınması uygun olmayan
yükler için alternatif bir yük taşımacılığıdır. Ülkemizde ve dünyada
taşımacılık sektöründe çoğunlukla konteyner taşımacılığı tercih edilmektedir.
Bununla birlikte maden filizleri, gübre, kömür, kireçtaşı, çimento, her türlü
tahıl, kimyasal maddeler, un, şeker gibi katı dökme yükler ve petrol ürünleri,
bitkisel yağlar, sıvı gazlar, kimyasal maddeler, meyve suları, süt, su, şarap
ve bira gibi sıvı dökme yükler için konvansiyonel taşımacılık, konteyner
taşımacılıktan çok daha doğru bir yöntemdir.
·
Dökme Katı Yükler
·
Dökme Sıvı Yükler
·
Proje Kargo Yükleri
·
Genel Kargo Yükleri
·
RoRo yükler
Şeklinde sayılabilir.
·
Küçük ve yüklenmesi zor tüm yük türleri için
mükemmel bir çözümdür.
·
Birçok farklı küçük ürün çeşidi için
kullanılabilir.
·
Hızlı yükleme süreci sunar.
·
Konteyner taşımacılığına uygun olmayan büyük
yükler içinde doğru bir alternatiftir.
·
Çeşitli taşıma kuralları, ekipmanları ve farklı
boyutları ve limitleri olması
· Bazı durumlarda konteyner yük taşımacılığına göre daha pahalı olması
Konvansiyonel yük taşımacılığı ülkemizde özellikle dökme
yükler konusunda gerekli ve önemli bir alternatiftir.
Konvansiyonel yük taşımacılığında genel olarak birinci sırayı, ham petrol ve petrol ürünleri almaktadır. İkinci sırada ise tahıl taşımacılığı gelir. Üçüncü sırada ise maden filizi taşımacılığı yer alır. Paketleme ve ambalajlama yerine, açık yığınlar halinde yapılan taşımacılığın en önemli faydası, çoğu zaman ekonomik olmasıdır. Hem ambalajlamanın getirdiği ekstra masraftan kurtulmak hem de yükleme ve boşaltma işlemleri daha çabuk yapılabildiği için gemilerin limanlarda bekleme süreleri de kısaltılmış olur.