Deniz yolu ile taşınan tehlikeli maddelerinn taşıma işlemleri sırasında armatörün tarafından taşıma için talep edilmekte olan ücrete ek oalrak istenen ücrete imco charge denir. Taşınan tehlikeli maddelerin durumuna göre armatör tarafından uygun şaratlar oluşması şartıyla imco charge ücreti alınabilir.
Uluslararası Denizcilik Örgütü tarafından ilk defa 1965 yılında yayınlanan Tehlikeli Malların Deniz Yolu ile Uluslararası Taşımacılığına İlişkin Avrupa Anlaşması gereği deniz yolu üzerinden taşınan tehlikeli maddelerin deniz yolu ile taşınmasında bu işlemin nasıl yapılacağı ve hangi şartlar altında yapılacağının kanunlar ile belirtilmesinin yanı sıra bu tehlikeli maddelerin taşınması sırasında deniz kirliliğinin meydana gelmesini engellemek için deniz araçları ile taşınacak olan zararlı maddeler ile ilgili taşımacılığın nasıl yapılacağına dair şartları da belirtilmektedir. Deniz yolu ile uluslararası taşımacılık yapan kişi ve kuruluşlar belitilen bütün şartlara uymakla yükümlüdürler.
Denizyolu
ile tehlikeli madde taşımacılığı bu işi profesyonel olarak yapan firmalar
tarafından profesyonelce taşınmalıdır. Taşıma esnasında uzman taşıyıcılar
tercih edilmelidir. Ön ve son taşıma öncesi tehlikeli maddelerin yüklemesinde
tehlikeli maddelerin özel olarak paketlenmesinin ardından etiketlenmesi ve
uluslararası kurallar ve yönetmeliğe uygun olması için tüm işlemlere
hazırlanmalıdır. Bu işlemleri yapacak olan çalışanlar tehlikeli madde
taşımacılığı ile ilgili en son gelişmeler hakkında bilgi sahibi olan, bu iş
için eğitimli ve sertifikalı kişiler olmalıdır. Bu uzman kişiler yüksek
tecrübeleri ile taşıma esnasında herhangi bir problem ile karşılaşılması
halinde hızlı ve pratik şekilde özel çözümler bulabilecek kapasite olmalıdır. Tehlikeli
maddelerin deniz yolu ile taşımacılığı sırasında yapılan tüm işlemlerde
kullanılan ekipmanlar bu iş için üretilmiş olan en gelişmiş ekipmanlar
olmalıdır.