Günümüz dünyasında gelişen teknoloji ile genişleyen iletişim
ağı ulaşımı da etkilemektedir. Ulaşımının gelişmesi daha uzaklara seyahatleri
hem kafamızda hem de imkanlarımızda sınırsızlaştırmaya başladı. Bu sınırsızlık
ile hava yollarına olan rağbetin artması kaçınılmazlaştı.
Gelişen ekonomi ile yenilenen düzenlemeler havayolu
işletmelerini de etkiledi. Bu potansiyel ise en büyük havayolu ürünü olan söz
konusu içeriğini ve bileşenlerini etkileyerek oluşturur. Pazara ait olan erişim
ve giriş düzenlemeleri ilk başta ve sonunda da belirlenmiş olan bir havayolu
işletmesini belirler. Bu belirleme de ise ne üretip üretmeyeceği ortaya çıkmış
olur.
Havayolu ürünü bileşenleri
iki ayrı belirlenen nokta içinde yer değiştirme hizmeti oluştururken bazı
ürün bileşenlerinin isteklerini etkileyebilecek çapta olduğunu ispatlar.
Örneğin tarifeye dayalı olarak zaman kazançlı bir seyahat süresi içerisinde
havayolu ile yapılan taşımacılığın zaman üzerinden kazançlı olması en önemli
belirleyici faktördür. Buna ek olarak kapasiteye dair bir takım düzenlemeler de
sıklığı doğrudan etkilediği belirtilmiştir.
Havayolu ürününün bileşenleri
etkileme potansiyeli uçuş tarifelerin planlamasından uçuş ağlarının tasarlanmasına
ve hatta filo planlaması kapasite düzenlemelerinden etkilendiği görülmektedir.
Ekonomik alanda yapılan düzenlemeler ise sıklık örneği ile ilgili olarak diğer
tarifeye göre bileşenlerin özelliklerini etkilediği görülmektedir. Ayrıca
böylelikle bu durum bazı birkaç durumu daha etkiler. Bunlar, ilk olarak
planlama, yönetimin işlevlerini, pazardaki rekabet yapısını, işletmenin rekabet
araçlarını ve rekabetçi davranışları olarak bilinir. Bu konuda kararı ise
elbette ki havayolu şirketinin yönetimi verir.
Ürün pazarı açısından değerlendirilen bu durum, yapılacak
olan düzenlemelere göre nasıl üretileceğine ve bu ürünün bileşen özellikleri
hakkında da bilgi verir. Bu değişiklik ise daha çok havayolu şirketinin yönetim
amaçları ile ilgili aldıkları kararlara dayanır.