BLOG

Havayolu Taşımacılığı Hizmetinin Müşterileri

Havayolu Taşımacılığı Hizmetinin Müşterileri

Havayolu taşımacılığı son zamanlarda gelişmeye ve sık kullanılmaya başlanan taşımacılık yöntemlerinden biridir. Güvenli, hızlı ve pratik bir taımacılık sistemi olan havayolu taşımacılığı uluslararası taşımacılıkta önemli bir yere sahiptir. Özellikle hızlı bir taşımacılık olması bazı eşya gönderimleri için ilk taşıma seçeneği olarak havayolu taşımacılığını göstermektedir. Havayolu taşımacılığı hizmetinin müşterileri de bu hizmete karşı olumlu geri dönütlerde bulunmaktadırlar.


Havayolu Taşımacılığı Hizmet Kalitesi


Havayolu taşımacılık sektörü hem ulusal hem de uluslarası düzeyde hizmet veren bir sektördür. Havayolu taşımacılığına getirilen yeni düzenlemelerden sonra bu hizmeti sunan firma sayısında da belirgin bir artış yaşanmıştır. Tüm bu durumların akabinde havayolu taşımacılım sektöründe de rekabet ortamı oluşmuştur. Rekabet ortamının oluşması ile birlikte hizmet birçok açıdan değerlendirilmeye başlanmıştır. Firmalar da buna bağlı olarak her açıdan en iyiyi yapma hedefi ile çalışmaya başlamıştır. Havayolu taşımacılığının hizmet kalitesi faktörünü ortaya çıkarmak için müşteri memnuniyeti de önemli bir etken olarak karşımıza çıkmaktadır. Pek çok kritere bağlı olarak hizmet kalitesi ölçümü yapılmaktadır. Sektörün kalite kavramının ölçülmesinde 4 temel evreye dikkat edilmektedir;

1.        Muayene

2.        İstatistiksel kalite kontrol

3.        Kalite güvence

4.        Toplam kalite yönetimi

 

Havayolu Taşımacılığı Hizmetinde Müşteri Memnuniyeti

 

Yapılan istatiksel işlemlere bakıldığında havayolu taşımacılık hizmetinde müşteri memnuniyetinin tatmin edici bir seviyede olduğu görülmektedir. Müşteri memnuniyetinin sağlanması sunulan hizmet kalitesinin seviyesi ile doğrudan ilişkilidir. Müşterinin aldığı bu hizmetten beklentileri, aldığı hizmetten sağladığı fayda, hizmetin zamanlaması, hizmeti sağlayan kuruluşun davranışları gibi etkenlerden oluşmaktadır. Hizmetin başarısı, hizmeti sunan kuruluşun sadık müşteri sayısını arttırmayı ve hizmet standartlarınının sürdürebilmesini sağlar. Bunun yanı sıra havayolu taşımacılık firması müşterilerinin istek ve ihtiyaçlarını da yakından takip ederek sunulan hizmetlerde değişiklik yapabilirler.