Denizyolu taşımacılığı ilk olarak Mısırlılar tarafından kullanılmıştır. Özellikle Amerika’nın keşfinden sonra bulunan yeni bölgelerle ticaret yapmak için son derece öncem kazanın denizyolu taşımacılığı, günümüze kadar gelmiştir.Üç tarafı denizlerle çevrili olan bir ülke olan Türkiye ise, günümüzde gemi taşımacılığı için önemli bir noktadadır.
Taşıma ekipmanları ise, denizyolu taşımacılığında önemli noktalardan bir tanesidir. Ekipmanlar ana olarak üç farklı gruba ayrılırlar. Bunlar; taşıma sandıkları, paletler ve konteynerlerdır.
Taşıma sandıkları standart ölçülerde ve ağırlıkta değildir. Bu sebepten dolayı genellikle içinde taşınacak malı imal eden işletmeler tarafından üretilirler. Taşıma sandıklarında önemli noktalar sandığın sağlam olmasıdır. İçerisindeki malın hiç bir şekilde dış etkenlerden zarar görmemesi gerekmektedir.
Paletler, taşımacılıkta gene önemli bir yere sahiptir. Paletlerin amacı yüklerin tek bir birim şeklinde taşınmasıdır. Yüklerin tek bir birim haline gelmesi, yükleme ve indirme işlemini çok ciddi anlamda hızlandırır. En çok kullanılan palet boyutları 80x120 ve 100x120’dir. Avrupa Ambalaj Federasyonu bu boyutları artık standartlaştırmıştır.
Kelime olarak İngilizce kökenlidir. Sandıklarla karşılaştırınca çok daha büyük ve dayanıklı olduğuklarını söyleyebiliriz. İçerisindeki malın uzun süreli olarak güvenle taşınmasını sağlarlar. Konteynerlerın içine çok çeşitli mal konabilir. İçine konan her malın taşıması üretiminden alıcısına kadar sürede güven içinde gerçekleşir. Kuru yük konteynerleri, dökme yük konteynerleri ve izole konteynerler olarak ikiye ayrılırlar.
Kuru Yük Konteynerleri: Tek bir kapısı vardır ve çevresi kapalıdır. İçinde kuru yük taşınır.
Dökme Yük Konteynerleri: Genellikle içinde taaneli ürünlerin taşıması yapılır. Eğer sıvı ürün taşınacaksa tank şeklinde olurlar.
İzole Konteynerler: Donmuş ürünlerin taşıması sağlanır. Fiziken dışarı ısı çıkışını engelleyerek içindeki ürünlerin bozulması engeller.